דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם השלבים הדרושים בחיפוש עבודה? 

מאת    [ 14/12/2008 ]

מילים במאמר: 708   [ נצפה 2560 פעמים ]

צמיחתו של הקפיטליזם והמהפכה התעשייתית במאות השמונה-עשרה והתשע-עשרה החלו בתהליך ערעור מוסכמות אלה. שיעבוד כל השיקולים לשיקולי הרווח וההפסד, הפכו גם את האדם למשאב אנושי, בין שאר חומרי הגלם ממנה מיוצרת הסחורה.

תהליך זה הלך והתעצם עם השנים. תהליכים נוספים כמו הגלובליזציה והחלשת כוחם של האיגודים המקצועיים הביאו למוביליות חסרת תקדים בשוק העבודה. החוזה הקיבוצי, הפך, במקומות רבים, לשריד אנכרוניסטי והמונח "ביטחון תעסוקתי" הפך לחסר כמעט כל משמעות. המודל שהתקיים בדורות עברו, לפיו היו אנשים מצטרפים בגיל צעיר למקום עבודה ודבקים בו עד ליציאתם לגמלאות, אינו רלבנטי עוד לימינו.

ככל שהתגבר קצב ההתפתחויות הטכנולוגיות והכלכליות, הואצה הדינאמיות של שוק העבודה. במקצועות רבים משך העבודה הממוצע במקום עבודה אחד הוא כשנה עד שנתיים. במקומות אחרים הוא קצר אף יותר ומעמד הפרילאנס, או העובד אד-הוק, מעולם לא היה פופולארי כל כך. שינויים אלה בשוק העבודה, הזרימו משנה מרץ לתחום חיפוש העבודה. שוק בו אנשים נראים כאילו הם נמצאים, אף כאשר הם עובדים, בחיפוש אחר העבודה הבאה, הוא שוק בו פורח תחום של מודעות עובדים דרושים. כולנו, בעבר, בהווה, או בעתיד, נדרשנו לחפש עבודה, איש איש בתחומו.



נסקור עתה את השלבים השונים באיתור מקומות העבודה להם דרושים עובדים.

השלב הראשון של חיפוש עבודה מתחיל בשאלה פשוטה: "איזו עבודה אני מחפש (או מחפשת לצורך העניין)"? כיון ששוק העבודה כולל סוגי מקצועות רבים, היקפים שונים של משרות, חלקן משרות מלאות וחלקן משרות חלקיות ועוד נתונים רבים ומשתנים, האפשרויות של חיפוש העבודה הן רבות. משום כך, עלינו להגדיר לעצמנו, ראשית כל, מה אנחנו מחפשים. הגדרה זו תאפשר לנו לפנות למודעות דרושים רלבנטיות בלבד מבחינתנו ותחסוך לנו זמן ומשאבים בחיפוש עבודה במודעות דרושים בלתי רלבנטיות. עלינו לדעת האם בשלב זה של חיינו אנו מחפשים עבודה במשרה מלאה או חלקית. האם אנו מבקשים עבודה קבועה או זמנית. האם אנו מבקשים עבודה במקצוע העיקרי שלנו, או עבודה בה נוכל לנצל כישורים משניים. כל אלה הן שאלות שהתשובות עליהן תכוונה אותנו לחיפוש מודעות דרושים מסוג מסוים.

לאחר שהגדרנו לעצמנו מה אנו מחפשים, עלינו להתחיל ולאתר את מקורות המידע שיכולים לסייע לנו בחיפושנו אחר עבודה. קיימים מקורות מידע שונים שעשויים להיות רלבנטיים עבורנו בתהליך זה. חלק מן המקורות הן מקורות מוכרים לכל, כמו מודעות בעיתונים, לוח מודעות ברשת האינטרנט ועוד. חלק מן המקורות הם מקורות שאינם כה מוכרים ודווקא משום כך הם עשויים להיות שימושיים. נסקור עתה מספר מקורות מידע מסוג זה .

המקום הראשון בו נהגו אנשים לחפש עבודה, עד לפני שנים מספר, היו לוחות דרושים בעיתונים היומיים. לוח דרושים ריכזו את רוב המידע אודות דרושים במשק והיו המקור המרכזי לכל הצעות העבודה. האינטרנט, שינה בצורה דרמטית את התחום של מודעות דרושים, כפי שעשה בתחומים רבים נוספים. אתרים רבים מאפשרים למעסיקים לפרסם מודעות דרושים. חלקם, כפי שנהגו העיתונים בעבר, גובים כסף מן המעסיקים עבור פרסום מודעות דרושים. אחרים, מתוך שאיפה למשוך מעסיקים, אינם גובים כסף מן המעסיקים עבור פרסום מודעות דרושים, אלא דווקא מן ממחפשי העבודה. אתרים אחרים מפרסמים מודעות דרושים לשימוש חופשי, מבלי לגבות כסף מאיש.

אפשרות נוספת של איתור מודעות דרושים, אינם דווקא לוחות מודעות דרושים, בדפוס או ברשת, אלא חיפוש באתרים של מקומות עבודה רלבנטיים, שעשויים להזדקק לעובדים דרושים. חברות רבות מאד, כיום, מחזיקות באתר אינטרנט. מתוך מודעות לצורך שלהן בגיוס עובדים דרושים, מפרסמות רבות מהן מודעות דרושים לעבודה בחברה. רעיון טוב, משום כך, הוא להיכנס לאתרי האינטרנט של מקומות עבודה בתחום המקצועי שלנו ולראות מי מהם מחפש עובדים דרושים לעבודה.

קיימות אפשרויות רבות נוספות לאיתור מקומות עבודה להם דרושים עובדים. אפשרות אחת היא פשוט להתעניין אצל חברים בתחום המקצועי שלנו האם דרושים עובדים לעבודה בחברות שלהם. אפשרות שנייה היא לגלוש ברשתות חברתיות בתחום המקצועי שלנו. כיום יש רשתות חברתיות שונות, המאחדות אנשים החולקים תחום מקצועי, או תחומי עניין דומים. בירור ברשתות חברתיות כאלה עשוי לספק לנו מידע על מקומות עבודה להם דרושים עובדים. אפשרות נוספת היא להסתייע בגופים ממשלתיים, כמו לשכת התעסוקה.

אפשרות אחרונה היא לא להמתין לפרסום מודעות דרושים על ידי מקומות העבודה, אלא לשלוח באופן יזום קורות חיים למקומות עבודה המעניינים אותנו. רצוי אף לצרף מכתב מקדים מוצלח. יוזמה מסוג זה מעידה על פילפליות ודחף להצלחה אצל המועמד הפוטנציאלי, תכונות הנושאות חן בעיני מעסיקים רבים. אנשים לא מעטים הצליחו, באופן כזה, לעורר את סקרנותם של מעסיקים פוטנציאליים.

לסיכום, תהליך חיפוש מודעות דרושים עשוי להיות תהליך ארוך מייגע ומתסכל מאוד. הבנה כי זהו אופיו של שוק העבודה של המאה העשרים ואחת ושימוש בכלים הרבים העומדים לרשותנו בעידן זה, יכולים להקל במידה משמעותית את התהליך ולאפשר לנו להגיע למשרה מתאימה לכישורינו ומתגמלת מבחינה כספית.
נכתב ע"י seoisrael לטובת קידום אתר דרושים, חברות השמה, השמת בכירים וחיפוש עבודה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב